Brand identity Tria Voca

Brand identity Tria Voca

Tria Voca biedt hulp en begeleiding aan kinderen en ouders in scheidingssituaties. Voor de start van dit nieuwe bedrijf waren Hilde en Marcella opzoek naar orginele branding.

Ik vroeg ze of zij wel eens een metafoor gebruiken om iets uit te leggen. Tijdens de opleiding hadden zij het verhaal van een 'zeeschildpad en een landschildpad' opgepikt. Dit verhaal biedt zowel coaches als ouders een eenvoudige en begrijpelijke manier om kinderen uit te leggen hoe een echtscheiding werkt. Dit verhaal werd leidend in de uitwerking van een logo, huisstijl, drukwerk, website en animatie.

 

Sympathieke zeeschildpad

Aangezien mijn hobby diepzee duiken is en ik een heel aantal zeeschildpadden onderwater ben tegengekomen was dit op mijn lijf geschreven. De eenvoudige weergave van het jonge schildpadje was er al snel. Ik wilde haar uitdrukking neutraal houden, maar er ook sympathie mee wekken. Dat is de reden dat ik het schildpadje geen mond heb gegeven. De uitdrukking komt door de ogen. De omgeving heb ik in de zelfde simplistische stijl vormgegeven. De 5 basiskleuren hebben een rustig karakter en zijn erg sfeer bepalend.

De kleuren, grafische elementen en de hoofdpersonen die ik ontworpen heb zijn ook gebruikt in de animatie. Met een lekker deuntje en de voice over van mijn dochter Roos heb ik alle bestanden overgedragen aan mijn voormalig collega en getalenteerd animator Dave Vink van Ludic Media die er een geweldige animatie van heeft gemaakt.

 

Bekijk de animatie

 

Aansluitende website, visitekaartjes en een smaakvolle folder

Deze branding en de verschillende scenes uit de animatie zijn tevens gebruikt als passende achtergrondafbeeldingen in de website, visitekaartjes, briefpapier en een smaakvolle folder. Ook is deze stijl verder doorgetrokken naar hun Facebook account

 

Bekijk de website

 

Terug naar het overzicht