Visual branding F. Bock

Visual branding F. Bock

Tandarts Frits Bock uit Haren (Groningen) wilde naar zijn klanten toe heldere informatie, tarieven en openingstijden bieden met een overzichtelijke, moderne en schaalbare website en een frisse, strakke, moderne visuele identiteit. De uitstraling moet een klant het gevoel geven met een moderne, betrouwbare tandarts te maken te hebben die zijn vak verstaat.

 

Een pittig design

Tijdens het project gingen we uit van de naam 'F.Bock' en het woord 'Tandarts' als onderschrift. Frits had aangegeven dat het een wens is om de kleuren donkerblauw en wit te gebruiken, gezien het interieur van de praktijk en eventueel een spiegel en sonde in het beeld. Het was toch een hele uitdaging om een beeld te creëren. De concurrentie heeft al veel van de designkeuzes gebruikt. Er is dit keer geen verhaal als houvast. Het is een uitstraling, een gevoel. Met het woord ‘Bock’ kan ik moeilijk een associatie maken. De typeface is door de totaalnaam grafisch gezien best pittig. Waar ik wel mee kon werken zijn beelden zoals een kies en instrumenten. Een aantal hebben snel een associatie met pijn en dat wil ik voorkomen. De spiegel en sonde zijn dan toch de instrumenten die neutraal overkomen. Net als een controleafspraak. Aangezien de O praktisch in het midden staat heb ik die als centrum genomen waardoor ik de instrumenten kon centreren. Op deze manier kan de cirkel ook als standalone Avatar dienen zoals je kan zien op de visitekaartje suggestie.

 

Toegankelijke uitstraling met vertrouwde kleuren

Het totaal is een compact geheel geworden met weinig elementen. Daardoor heeft het een gebalanceerd, rustige en toegankelijke uitstraling. Het logo kan in full colour en in enkele kleur weergegeven worden en blijft goed leesbaar als het heel klein en ook heel groot gebruikt wordt. Het lettertype geeft een tikkeltje retro gevoel en is mooi strak en gelijkmatig van opzet. Vooraf had Frits aangegeven donkerblauw en wit te willen terugzien in het logo. Dat is in dit geval een prima kleur om mee te werken. De kleur staat o.a. voor kennis, techniek, daadkracht, professionaliteit en vertrouwen. Daartegenover heb ik als secundaire kleur een lichtblauw (fris en hygiëne) en lichtgroen (medisch en communicatie) in een kleurverloop toegepast. Op een witte achtergrond krijg je een mooi, clean contrast.

 

Snelle, schaalbare, autonome website

Naast het nieuwe logo en huisstijl hebben we tevens een snelle website ontwikkeld die geschikt is voor desktop, laptops, tablets en smartphones. Deze nieuwe website heeft een supereenvoudig Content Management Systeem zodat Frits zelf teksten en afbeeldingen kan wijzigen. Het meest prettige en snelle systeem hiervoor is CMS Made Simple. Frits heeft zelf de teksten geschreven en onder mijn begeleiding in de websitepagina's verwerkt. Vanaf nu gaat hij serieus aan de slag met het plaatsen van handige, relevante nieuwsberichten zodat wij kunnen lezen dat hij een expert is in zijn vakgebied.

 

www.tandartsbock.nl

 

 

Terug naar het overzicht