Visual branding FREEM

Visual branding FREEM

Eric en Arjan zijn een bijzondere fietsenwinkel in Utrecht begonnen. Eric is industrieel ontwerper en Arjan was accountmanager in de koffiebusiness. In hun vrije tijd zitten ze op de racefiets en mountain bike. Deze twee achtergronden wilden ze verenigen tot een Urban Lifestyle fietsenwinkel waar je terecht kan voor hele aparte fietsen, goed advies en een bijzondere kop koffie.

 

Vroeger was alles beter

Voor deze nieuwe winkel die ze 'FREEM' hebben genoemd wilden ze een krachtig logo met een retro uitstraling. Het onderschrift luidt 'Bikes & Coffee'. Deze 2 aspecten heb ik getracht te verenigen in een eenvoudig beeldmerk dat makkelijk te onthouden is. Aangezien de doelgroep zowel mannen als vrouwen betreffen heb ik gekozen voor een heel strak en recht lettertype met een 'vroeger was alles beter' gevoel. Het beeldmerk heb ik daarentegen juist rond en organisch gemaakt. De fietsketting en koffieboontjes heb ik qua uitvoering abstract gehouden zodat het in verschillende uitvoeringen toepasbaar en herkenbaar is.

 

www.freem.nl

facebook.com/freemfietsen

Terug naar het overzicht