Brand identity ICE

Brand identity ICE

ICE Utility professionals is de specialist in de utility branche. Als betrouwbaar detacheerder biedt ICE de capaciteit waar veel energiebedrijven vaak om verlegen zitten. Daarnaast biedt ICE goed opgeleide, samenwerkende utility professionals met veel kennis en ervaring. ICE leidt namelijk haar personeel zelf op middels de ICE Academy. ICE ontwikkeld nu tevens een programma waarmee goed opgeleide utility professionals in teamverband ingezet kunnen worden in het begeleiden en optimaliseren van processen bij de klant.

 

Sterke identiteit voor een unieke specialist

Aangezien ICE op dit gebied een unieke specialist is heeft zij de wens dit ook uit te stralen. Hiervoor heeft zij een professionele identiteit nodig waarmee een heldere boodschap en belofte visueel overgebracht kan worden en verankeren in het geheugen van een prospect. Er is behoefte aan een sterke identiteit die terug te zien is in alle te gebruiken communicatiemiddelen.

 

De arctische uitdaging

Met de naam ICE Utility professionals en begrippen als ‘ijs, energie, transparantie, samenwerking, aansturing en de uitdagende problematiek in de utility branche’ ligt het voor de hand, maar sluit het tevens goed aan, iets met ijs te doen. Ik zag meteen een ‘Artic’ thema voor me als metafoor; de ‘challenging conditions’ waarin een goede samenwerking een vereiste zijn met ‘doorgewinterde’ professionals die hun ‘hoofd koel houden’.

 

Energieke Husky trekspan

De poolcirkel is een metafoor voor de uitdagende condities. Het poollicht staat voor (zonne) energie. De polygonen staan voor ‘het netwerk’. De slee met menner en de energieke Husky trekspan is de metafoor voor het ‘doorgewinterde’ team. Zij werken uitstekend samen, kennen de weg en gaan tot het uiterste in extreme omstandigheden. De Husky staat voor capaciteit, energie, kracht, uithouding- en doorzettingsvermogen en bovendien enthousiasme. Op hen kun je rekenen en vertrouwen.


Daarbij heb ik een aantal pay off’s bedacht voor bij de fotografie:

  • “Wij kennen de weg”
  • “Kennis en capaciteit voor uitdagende omstandigheden”
  • “Een doorgewinterd team waar u op kunt vertrouwen”

 

Een uitdagende nieuwe website

Ook was er de wens van ICE voor een nieuwe responsive website. In samenwerking met ICE hebben we in kaart gebracht wat zij online wil vertellen en welke onderwerpen aan bod moeten komen. Daarop heb ik die informatie in wireframes verwerkt waardoor we snel een beeld kregen hoe de informatie gestructureerd moet worden en welke layout daarvoor geschikt is. Met de wireframes als bouwplan en een Content Management System als motor hebben we samen de nieuwe website opgezet. Hierdoor komt de nieuwe visuele identiteit krachtig over en wordt op eenvoudige en overzichtelijke wijze de juiste informatie weergegeven waardoor de toegevoegde waarde van ICE helder wordt voor haar klanten.

 

www.ice-up.eu

 

Terug naar het overzicht