Brand identity The Gold Xperience®
Edelsmid Charlotte Vogel startte in 2013 als zelfstandig ondernemer haar juwelierszaak. Bij The Gold Xperience® koop je unieke handgemaakte juwelen rechtstreeks van de edelsmid in de eigen brandstore in het centrum van Baarn. Haar collectie is gericht op expressie en onderscheidt zich door de elegante, chique uitstraling met een funky randje. De juwelen zijn gemaakt van hoge kwaliteit zilver, goud, platina en worden gecompleteerd met de beste edelstenen. Charlotte benaderde mij voor een logo, een themabeeld, drukwerk en een website om haar creaties aan het grote publiek te tonen.
Glamour and Glitter
De naam ‘The Gold Xperience®’ is geïnspireerd op het funky nummer ‘The Gold Experience’ van Prince. De ‘Glamour and Glitter’ waar Prince om bekend staat staat synoniem voor de juwelen die Charlotte creëert. Ze zocht een logo en stijl die hetzelfde gevoel overbrengt.
Opvallend en eigenzinnig logo
Aangezien haar man Ralf bassist is en het concept op de muziek van Prince is gebaseerd heb ik getracht de initialen GX en de naam in de vorm van een gitaar te verwerken. Dat werkte erg goed. Het is een opvallend en eigenzinnig logo geworden. De suggestieve goudtinten geven het een ‘classy’ uitstraling. De GX kan ook goed als beeldmerk, icoon en avatar gebruikt worden.
‘Melkweg’ aan sterren, goud en edelstenen
Het themabeeld moest van het scherm spatten. Het beeld zou bij wijze van spreken een cover van een album kunnen zijn. We hebben gekozen voor een ‘Melkweg’ aan sterren, goud en edelstenen tegen een donkere achtergrond. Het gebruik van een donkere achtergrond geeft het geheel een exclusieve uitstraling. Het beeld is laag voor laag opgebouwd en met filters en lichteffecten tot een geheel ‘gesmeed’. Het beeld wordt in alle uitingen gebruikt; van haar winkel tot website, brochures en businesscards. Het geeft haar een exclusieve en consistente uitstraling.
Zangeres Monique Klemann
Als model voor haar collectie heeft ze zangeres Monique Klemann weten te strikken. Ze is vooral bekend als een van de twee zangeressen van de popgroep Loïs Lane, die eind jaren 80 en begin jaren 90 populair was. Fotograaf Martijn Senders heeft haar fantastisch op de gevoelige plaat weten te zetten. De productfotografie doet Charlotte helemaal zelf en niet onverdienstelijk.
Volwaardige webshop
Alles komt samen in haar WordPress website die zij eigenhandig heeft aangevuld met een volwaardige webshop inclusief een veilig betaalsysteem. Props voor deze slimme en eigenzinnige ondernemer.