Brand identity Scherpenzeel B.V.
Scherpenzeel is sinds 1937 een echt familiebedrijf; samen de schouders eronder, no-nonsense en eerlijke handel. Inmiddels heeft de derde generatie in de persoon van Teus Scherpenzeel de leiding binnen het bedrijf.
Moderne uitstraling
Na een prettig en interessant gesprek over de achtergrond van Scherpenzeel en een inventarisatie van de behoeften en plannen van Teus werd voor mij de boodschap en de visuele identiteit al snel duidelijk. Recht door zee, eerlijke handel, 80 jaar ervaring in binnen- en buitenland en uitstekende kwaliteit ruwvoer producten voor de echte dierenliefhebber. We kozen voor de kleurencombinatie geel, groen en bruin aangezien dat de kleuren van de producten zijn. Snijmais en kuilgras zijn de hoofdproducten. Deze heb ik grafisch verenigd in het beeldmerk. Voor het woordmerk zocht ik een hoog en strak lettertype dat de sfeer en vakmanschap van vroeger benadrukt.
Dicht bij de dieren
Voor de fotografie heb ik fotografe Manon Visser van Kleur en Groen ingehuurd. Zij heeft een bijzonder oog voor detail en compositie. We hebben gekozen voor composities waarbij je het gevoel hebt dicht bij de dieren te staan. Zij zijn tenslotte de eindgebruiker van de producten van Scherpenzeel B.V.
Een smakelijke en vertrouwde website
Het logo en de huisstijl, alsmede het verhaal van Scherpenzeel zijn samengevoegd in een heldere WordPress website. Met deze website kan Teus zijn klanten voorzien van de juiste informatie. De website is meteen geschikt voor mobiel en tablet.