Brand identity APEX

Brand identity APEX

APEX Fysiotherapie & Manuele Therapie is een overname/doorstart van een goedlopende fysiotherapie praktijk uit Rotterdam. Eigenaar Ruud wil samen met collega fysiotherapeut Denise cliënten weer blij en mobiel maken zodat ze weer kunnen participeren. Voor deze doorstart zocht APEX een nieuw logo, visitekaartje en website.

 

 

Abstracte vorm met een sportieve uitstraling

Na een prettig en interessant gesprek over de achtergrond van APEX en een inventarisatie van de behoeften en plannen van Ruud werd voor mij de boodschap en de visuele identiteit al snel duidelijk. Bij APEX zit het verschil in haar methode om een bewegingsanalyse te maken. Door de inzet van moderne technologie en video kan APEX een vollediger beeld tonen van het probleem resulterend in een effectievere behandeling zodat zij daarmee sneller de belemmerende factoren voor herstel bij de cliënt kan wegnemen. Het lag voor de hand dat de basis een driehoek moest zijn gezien de naam. Apex betekend namelijk de top of groeipunt, het hoogst haalbare. Deze vorm wilde ik versmelten met het conventionele archetype van de wervelkolom. Dit heb ik vervolgens omgevormd tot een eenvoudige, abstracte vorm met een sportieve uitstraling wat een dynamisch gevoel geeft, want APEX geeft je weer vrijheid van bewegen. 

 

Fris Snowboard design

Door zijn eenvoud kan deze vorm in verschillende kleuren, op een diversiteit aan ondergronden getoond worden. De driehoek kan als los symbool gebruikt worden op Social Media en op producten en het logo zowel horizontaal als verticaal, als raamsticker, op visitekaartjes, pennen en zelfs snowboards.

 

Alles komt samen in de website

Het logo en de huisstijl alsmede het verhaal van APEX worden momenteel samengevoegd in een gloednieuwe website met CMS die meeschaalt op mobiel en tablet. Tot die tijd kan je haar tijdelijke website bezoeken voor adres en contactinformatie.

 

www.apexfysiotherapie.nl

Terug naar het overzicht