Brand identity APEX
APEX Fysiotherapie & Manuele Therapie is een overname/doorstart van een goedlopende fysiotherapie praktijk uit Rotterdam. Eigenaar Ruud wil samen met collega fysiotherapeut Denise cliënten weer blij en mobiel maken zodat ze weer kunnen participeren. Voor deze doorstart zocht APEX een nieuw logo, visitekaartje en website.
Abstracte vorm met een sportieve uitstraling
Na een prettig en interessant gesprek over de achtergrond van APEX en een inventarisatie van de behoeften en plannen van Ruud werd voor mij de boodschap en de visuele identiteit al snel duidelijk. Bij APEX zit het verschil in haar methode om een bewegingsanalyse te maken. Door de inzet van moderne technologie en video kan APEX een vollediger beeld tonen van het probleem resulterend in een effectievere behandeling zodat zij daarmee sneller de belemmerende factoren voor herstel bij de cliënt kan wegnemen. Het lag voor de hand dat de basis een driehoek moest zijn gezien de naam. Apex betekend de top of groeipunt, het hoogst haalbare. Deze vorm hebben we met de vorm van een wervelkolom gecombineerd. Dit heb ik vervolgens teruggebracht tot een eenvoudige, abstracte vorm met een sportieve uitstraling wat een dynamisch gevoel geeft, want APEX geeft je weer vrijheid van bewegen.
Fris Snowboard design
Door zijn eenvoud kan deze vorm in verschillende kleuren, op een diversiteit aan ondergronden getoond worden. De driehoek kan als los symbool gebruikt worden op Social Media en op producten en het logo zowel horizontaal als verticaal, als raamsticker, op visitekaartjes, pennen en ook snowboards.
Alles komt samen in de website
Het logo en de huisstijl, alsmede het verhaal van APEX zijn samengevoegd in een heldere website met Content Management System. Met het systeem kan Ruud eenvoudig zelf zijn nieuwsberichten plaatsen en zijn klanten voorzien van de juiste informatie. De website is meteen geschikt voor mobiel en tablet.